avontuur 1: kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mayke en Marije Schouten en Schrier - WaarBenJij.nu avontuur 1: kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Mayke en Marije Schouten en Schrier - WaarBenJij.nu

avontuur 1: kanchanaburi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mayke en Marije

07 Mei 2007 | Thailand, Bangkok

Nadat we helemaal blij wegginge uit het TAT travel bureautje, besloten we maar te gaan slape. De dag daarna zoude we om kwart over 6 opgehaald worde en we hadde een lange dag voor de boeg. Alleen.. we wisten eigenlijk niet zo goed wat we gingen doen... een en al verrassing dus.
Om kwart over 5 ging de wekker. Nog ff ontbete en we stonde keurig om kwart over 6 klaar... wat denk je... wij w8en... w8en.. w8en... we werden al n btje bang dat ze ons gewoon opgelicht hadden! Na een half uur komt die man eindelijk aan, sorry dattie zo laat was(hij zag eruit alsof die zich verslape had;)) We moeste heel Bangkok door en kwamen uiteindelijk bij n hostel, moeste we nog wat mense ophale... weer n half uur staan wachte... ik weet niet wat het was, maar opeens krege we echt ontzettend de slappe lach... we hebbe 2 nieuwe vriende(die we nog ff moete kope:P) nipwip en wiepieej... naja lang verhaal. Uiteindelijk kwame we bij een parkeer plaats... daar moeste weer mense van bus gewisseld worde... het was allemaal heel raar en verwarrend want iedereen uit de bus ging iets anders doen en naja... we wachtte maar gewoon n btje af. Uiteindelijk kwame we bij een museum vlakbij de brug over de river kwai... krege we een heel stuk over de thaise geschiedenis, vooral over WOII. Was best een leuk museum, maareuh... dat is dan waarschijnlijk ook weer echt thais er lag echt overal rommel. Verder waren we als de dood dat we van die brug zoude valle want hekjes ware ook ver te zoeke... ach ja, je bent niet voor niks in Thailand natuurlijk. Daarna zoude we nog een stukje met een treintje gaan over het spoor wat vroeger van Thailand naar Burma ging(angelegd door de Japanners). Wij weer w8e.... w8e... w8e.. het was zeg maar de dag van het wachte want die trein kwam eerst helemaal niet meer, toen weer wel, toen iets later, toen kwam die langs maar stopte die niet en ga zo maar door... de trein zat uiteindelijk overvol en het uitzicht was wel mooi maar je kon geen foto make want dan had je allemaal hoofden erop. Helemaal uitgeput kwame we de trein uit... we ginge lunche... wij blij want we hadde honger, kwame we daar aan... krege we rijst als lunch... tjah wat verw8 je in thailand;) de boot waar we aankwame was echt een bouwval en iedereen zat elkaar aan te kijke van moete we HIER slape?(we zoude 2 nachte op de riverkwai op een soort boot hostel gaan slape)... We waren trouwens met nog 4 andere meisjes, Cailey, Stephanie (Candees) en Nathalie en Renee(Australies) die ware heel gezellig... we moeste na de lunch met zn allen in n soort veewage op weg naar nog een museum... het was gaan regenen en die veewagen was helemaal lek dus we zate met regenponcho's en parapluutjes moeilijk te doen. Af en toe stopte Sam(onze reisleider) eventjes om iets te kopen of een praatje te maken. Het museum was saai en de wandeling viel letterlijk in het water dus ginge we maar weer terug... Uiteindelijk bleek dat wen og een half uur met de boot moeste naar onze accomodatie. Die zag er gelukkig wel een stukje beter uit, alleen de wc moest je doorspoele met een emmertje water(dat is hier nogal vaak zo:S) dus als je dat niet heeeeel goed doet dan stinkt je hele 'hut' naar de wc... bah bah.... verder ware we ontzettend bang dat er enge beeste in onze hut zoude kome. Ook wiste we niet zeker of we in een malaria gebied zate... het was dus echt avontuur in de jungle. Om kwart over 8 lage we al in bed. Marije voelde zich 's avonds al niet echt lekker maar toen we de volgende ochtend(om 6 uur!) wakker werden was ze helemaal misselijk. Het ontbijt van kleffe omelet bleef dan ook niet binnen. Was ook wel te begrijpe want naast ons zate die thaise mense geroosterde kikker te ete... als ontbijt! Gelukkig ginge we vandaag wat leuks doen, olifante rijde! Met een soort bamboe vlot zijn we over de rivier gegaan, om vervolgens weer in een veewagen gepropt te worde... maar nu regende het tenminste niet:D De olifante tocht was heel leuk om te doen, wel een beeetje toeristisch maar ons hele schattige olifantje jongetje(die ongeveer 8 jaar was) maakte het wel voor een groot deel goed want hij ging allemaal liedjes voor ons zinge zoals my house, my house, my house, my house(ipv my humps van the black eyed peas) en nog liedjes van de lion king... toen we onderweg ff pauze name stak een van de olifante jongens een bamboesigaret op naast onze olifant... dat vond Marijes buikje niet zo leuk.. vanaf de rug van de olifant kwam het laatste restje ontbijt r nog ff uit;) tjah... das n ervaring die niet veel mense hebbe, kotsen van een olifant! Na weer gelunchd te hebben(voor de zoveelste keer rijst) die Marije niet ging ete... het enige wat erin ging ware wat stukjes watermeloen.... gingen we naar de tijger tempel.. ja Sophie het was inderdaad heel vet! Alleen eeuh.. waar was die tempel? bij ons was het gewoon buite tussen de rotse? Naja... het was echt heel leuk en we hebbe echt hele mooie foto's kunne make van ons met de tijgers... ze schijne daar special voor getraind te zijn(en dus niet onder de drugs te zitten zoals wij eerst dachte) Een meisje werd dan ook bijna aangevalle... Toen we terugliepe bleek dat Mayke, ondanks dat er nog niet echt veel zon geweest was die dag... knalrood was.... hoe krijgt ze het echt voor elkaar... op de rug van een olifant verbrande als er niet eens zon is! Die avond ware we wat actiever... Same met nog wat nieuwe canadezen en engelsen die ook op ons drijvende paleisje waren aangekomen ginge we nog wat drinke, onze Sam(die echt gek was en zelfs een beetje Nederlands kon) ging op zn gitaar spele... we hebbe met zn alle op de picknick tafel de olifanten dans gedaan... die leren we degene die er behoefte aan hebbe wel als we terug zijn... helaas is de tekst niet echt blijve hange. Toen wij naar bed ginge, ginge de canadeze nog ff door met zuipe... die meisjes ware echt gek... die zijn de ontzettend snel stromende river kwai(van 5 meter diep!) ingespronge, in het donker in de hoop dat ze aan het einde van het drijvende hotel weer erop konde klomme... naja die hebbe t uiteindelijk op n zuipe gezet, maar aangezien Marije nog een beetje zwak was ginge wij maar lekkr slape... De dag daarna voelde Mayke zich misselijk... gelukkig heeft die r ontbijt binnengehouden;)....
Toen ginge we naar Erwana National park... je moet dan 3,5 kilometer naar boven klimmen om 7 watervallen te bekijke... zoiets hadde we nog nooit gedaan... het was eg fuckin' zwaar, but we made it:D we hebbe onszelf daarna getrakteerd op een lekkere frisse duik, met als bonus: een massage van kleine visjes die aan je tene ginge sabbele... helemaal doorweekt ginge we weer in de veewage en daarna op weg naar Bangkok...

In Bangkok zijn we ff snel naar de Mac gegaan en daarna moeste we alweer de bus in... 15 uur afzien in een lekkende bus met de airco te hard aan(natuurlijk hadde we ons slecht voorbereid en zat alles in onze grote tas) daarna waren we echt kapot... maar nu: we zijn in Koh Samui... het is mooi, het is mooi weer... we hebbe op het strand gelege EN we hebbe net een scooter gehuurd(eerst keer in Mayke 'r leven dat ze erop rijdt, maar het gaat;)) dus nu gaan we weer nieuwe avonture beleve om aan jullie te vertelle...
tot snel kus !

• 07 Mei 2007 - 13:26

Sophie:

hey!

super dat jullie gegaan zijn, ben je ook naast de tijgers gaan zitten?
    het klopt dat er geen tempel is, weet ook niet waarom ze het zo noemen... maar wel heel gaaf! ben echt super jaloers:(

kijk echt uit naar het volgende verhaal:D

liefs

• 07 Mei 2007 - 13:29

Claudia:

Wouw wat geweldig om te lezen... zoveel gedaan in zo weinig tijd! Hoop dat de misselijkheid snel over gaat bij jullie allebei, is ook zo zonde.. Ik wil ook op een olifant rijden met een schattig thais jongetje zie macht heeft over mijn olifant :p

Haha vind jullie lief xxx Clau

p.s Danku voor je mailtje lieve mayke!!

• 07 Mei 2007 - 16:20

Yonne:

Jaja, dat is allemaal wat anders dan je dagje doorbrengen in NL! En om het nog leuker voor jullie te maken... het is echt K U T weer nu in NL!!!! Wat voor mij het gevoel geeft dat de winter nu voor de deur staat aangezien ik mijn zomer al gehad heb dit jaar. Maar echt leuk jullie verhalen te volgen...lang verhaal maar jullie weten het allemaal erg leuk te beschrijven, jammer dat jullie je niet zo lekker voelde. Hopelijk krijgen jullie daar geen last meer van! en ik...kijk alweer uit naar jullie volgende avonturen, want zoals jullie titel al luidt; dit is pas avontuur 1!
    xx

• 07 Mei 2007 - 16:36

Kim:

Schatjes!!
    Eindelijk heb ik jullie site gevonden!! En nu meteeen al op een olifant gereden he!! JALOERSSS!!! Maar dat wisten jullie al he hihi.. nou veel plezier en doe wel voorzichtig he!:$ Heel veel kusjes!! X

• 08 Mei 2007 - 18:40

Nina:

Heey meisjes!!
    Wat een mooie verhalen! Olifantje hobbelen lijkt me echt helemaal super. Ook fijn dat het nu weer mooi weer is.. wel smeren he mayk. Kijk uit naar jullie volgende verhaal en heel veel plezier nog! dikke kus (K)

• 09 Mei 2007 - 16:32

Dewi:

eey schatjes,

leuk om te horen wat jullie daar allemaal beleven. hoop dat jullie het niet zo bont maken als jullie canadeze vriendinnen klinkt best gevaarlijk :) heel veel plezier nog en jullie gaan vast nog veel gekke dingen meemaken

groetjes

• 10 Mei 2007 - 15:19

Sophie L:

liefies heb net jullie beide verhalen gelezen, wat ontzettend prachtig klinkt t!!! marijtje doe je beetje voorzichtig met je buikje?? heel plezier daar!!!